Opisal bom postopek kako spustiti zadek vozila oziroma kako prilagoditi torzijo vašim željam. Sistem je enak na več ali manj vseh avtomobilih, pri nekaterih je še mogoče kaj dodatnega. Opis temelji na Peugeot 206, pripravimo si WD40, težje kladivo, colsko železno palico nekje 30cm ter mazelin, začnimo.
Najprej odstranimo zadnja kolesa, za to potrebujemo dve dvigalki, ko je dvignjen pa podstavimo stebričke ali pač karkoli že imate, ker bomo obe dve dvigalki potrebovali pri spuščanju avta. Na sliki sem označil katera dva vijaka na torziji moramo odšraufati, prav tako velja za drugo stran:
Bistvo spuščanja bo potekalo preko teh dveh "anti roll bar"-a označenih na sliki, zato bomo tudi odšraufali tiste vijake da ju bomo dobili ven:
Odšraufamo vijaka kjer je označeno:
Potem pridemo do podložke (šajbice) katera nima luknje na sredini, ampak na strani, tako da jo moramo zavrteti iz utora na sredino da jo bomo lahko potegnili ven, za pomoč si vzamite debelejši križni izvijač in jo preko obstoječe luknje na njej vrtimo:
Primer podložke in vijaka, naj omenim da moramo na obeh dveh straneh odšraufati po dva vijaka, tako dobimo 4 vijake, 4 podložke:
Ko to naredimo, podstavimo dvigalke pod oba diska in ju dvigalki dvignemo do diska, ne dvigovati diska, ampak dvigalke samo "podslonite" pod diska, vzemi meter in zmerite dolžino od roba blatnika do diska ali peste (kamorkoli) in si to mero zapišite na papir (v mojem primeru je bilo 36 cm na obeh straneh):
Odšraufamo amortizerje na obeh straneh, samo na spodnjem delu, ni potrebno celotnega in roke torzije se bodo posedle na dvigalke (za vsak slučaj še enkrat zmerimo koliko je od roba blatnika do diska in si zapišemo):
Sedaj pride najtežji del, izbiti moramo anti roll bara iz torzije, če je avto "mlad", ne bo veliko problema, starejši kot je, bolj bomo tolkli po njih. Vzamemo čim močnejši izvijač in pa železno palico (colsko), jo nastavimo na mesto kjer smo odšraufali vijake in podložke in tepemo dokler nam ne padeta antiroll bara v "notranjost":
Za boljšo predstavo kako pade iz ležišča v notranjost:
Tako smo nared za spuščanje\dvigovanje torzije. Če hočemo da bo avto nižji, potem roke torzije dvignemo, če hočemo da bo avto višji, potem roke spustimo. To naredimo preko dvigalke na obeh straneh (zato smo jih pred podložili pod diske). V mojem primeru sem hotel avto spustiti za 2cm, zato sem roke dvignil za 2cm. Od roba blatnika do diska sem imel 36cm, torej dvigalko na obeh straneh dvignemo za 2cm, tako da bo od roba blatnika do diska 34cm, če želite avto dvigniti to naredite obratno - iz 36cm na 38cm:
Sedaj pride čiščenje, mazanje... Na koncu anti roll bara je na vsaki strani zobničasti del, te dele dobro prebrusimo (ne z šmirglpapirjem) ampak z železno krtačo (drotpiršno), jih namažemo z mazelinom (mastjo), prav tako luknje iz katerih smo izbili antiroll bara, na vsaki strani po dve luknji.
Ko to vse naredimo (dvignemo roke na želeno višino, namaženo, ...) primemo antiroll bara in ju vstavimo z roko v luknje kjer smo jih izbili, sedaj jih bomo zabili nazaj, to storimo iz kontra strani kot smo ju izbijali. Če ste lepo namazali, lepo ščistili ne bo noben problem.
Vstavimo podložke nazaj v luknjo ter jo zavrtimo v utor, malenkost se bote morali poigravati z namestitvijo le te da boste dobili vijak v luknjo:
Tako pa izgleda zašraufano nazaj:
Ko to naredimo štirikrat, dvakrat na obeh straneh privijačimo nazaj amortizerje, takrat lahko tudi spustimo ter odmaknemo dvigalki izpod diska, namontiramo kolesa in avto spustimo. Če ste vse naredili kot sem opisal bi moral zadek vozila pasti za 2cm.
Nej omenim da lahko antiroll bara tudi izvlečemo namesto izbijemo v notranjost, je pa dosti bolj riskantno, ker to naredimo preko vijaka kateri lahko poči in potem imamo sranje.
Mislim da sem opisal dovolj, je kar zapleteno ko to delate prvič, sploh če še ni bilo nikoli razmontirano, ko boste enkrat storili bo v drugo šlo lepše. Moj čas (brez avto dvigalke) je za prilagoditev torzije pol ure na željeno višino.
Vprašanja dobrodošla, srečno!