Danes je 02.Maj.2024, 17:05
Vsi časi so UTC + 1 ura
Neodgovorjeni prispevki | Poglej aktivne teme

How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206

 [ 58 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 31.Avg.2010, 11:20 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Opisal bom postopek kako spustiti zadek vozila oziroma kako prilagoditi torzijo vašim željam. Sistem je enak na več ali manj vseh avtomobilih, pri nekaterih je še mogoče kaj dodatnega. Opis temelji na Peugeot 206, pripravimo si WD40, težje kladivo, colsko železno palico nekje 30cm ter mazelin, začnimo.

Najprej odstranimo zadnja kolesa, za to potrebujemo dve dvigalki, ko je dvignjen pa podstavimo stebričke ali pač karkoli že imate, ker bomo obe dve dvigalki potrebovali pri spuščanju avta. Na sliki sem označil katera dva vijaka na torziji moramo odšraufati, prav tako velja za drugo stran:
Slika

Bistvo spuščanja bo potekalo preko teh dveh "anti roll bar"-a označenih na sliki, zato bomo tudi odšraufali tiste vijake da ju bomo dobili ven:
Slika

Odšraufamo vijaka kjer je označeno:
Slika

Potem pridemo do podložke (šajbice) katera nima luknje na sredini, ampak na strani, tako da jo moramo zavrteti iz utora na sredino da jo bomo lahko potegnili ven, za pomoč si vzamite debelejši križni izvijač in jo preko obstoječe luknje na njej vrtimo:
Slika

Primer podložke in vijaka, naj omenim da moramo na obeh dveh straneh odšraufati po dva vijaka, tako dobimo 4 vijake, 4 podložke:
Slika

Ko to naredimo, podstavimo dvigalke pod oba diska in ju dvigalki dvignemo do diska, ne dvigovati diska, ampak dvigalke samo "podslonite" pod diska, vzemi meter in zmerite dolžino od roba blatnika do diska ali peste (kamorkoli) in si to mero zapišite na papir (v mojem primeru je bilo 36 cm na obeh straneh):
Slika

Odšraufamo amortizerje na obeh straneh, samo na spodnjem delu, ni potrebno celotnega in roke torzije se bodo posedle na dvigalke (za vsak slučaj še enkrat zmerimo koliko je od roba blatnika do diska in si zapišemo):
Slika

Sedaj pride najtežji del, izbiti moramo anti roll bara iz torzije, če je avto "mlad", ne bo veliko problema, starejši kot je, bolj bomo tolkli po njih. Vzamemo čim močnejši izvijač in pa železno palico (colsko), jo nastavimo na mesto kjer smo odšraufali vijake in podložke in tepemo dokler nam ne padeta antiroll bara v "notranjost":
Slika

Za boljšo predstavo kako pade iz ležišča v notranjost:
Slika

Tako smo nared za spuščanje\dvigovanje torzije. Če hočemo da bo avto nižji, potem roke torzije dvignemo, če hočemo da bo avto višji, potem roke spustimo. To naredimo preko dvigalke na obeh straneh (zato smo jih pred podložili pod diske). V mojem primeru sem hotel avto spustiti za 2cm, zato sem roke dvignil za 2cm. Od roba blatnika do diska sem imel 36cm, torej dvigalko na obeh straneh dvignemo za 2cm, tako da bo od roba blatnika do diska 34cm, če želite avto dvigniti to naredite obratno - iz 36cm na 38cm:
Slika

Sedaj pride čiščenje, mazanje... Na koncu anti roll bara je na vsaki strani zobničasti del, te dele dobro prebrusimo (ne z šmirglpapirjem) ampak z železno krtačo (drotpiršno), jih namažemo z mazelinom (mastjo), prav tako luknje iz katerih smo izbili antiroll bara, na vsaki strani po dve luknji.

Ko to vse naredimo (dvignemo roke na želeno višino, namaženo, ...) primemo antiroll bara in ju vstavimo z roko v luknje kjer smo jih izbili, sedaj jih bomo zabili nazaj, to storimo iz kontra strani kot smo ju izbijali. Če ste lepo namazali, lepo ščistili ne bo noben problem.

Vstavimo podložke nazaj v luknjo ter jo zavrtimo v utor, malenkost se bote morali poigravati z namestitvijo le te da boste dobili vijak v luknjo:
Slika

Tako pa izgleda zašraufano nazaj:
Slika

Ko to naredimo štirikrat, dvakrat na obeh straneh privijačimo nazaj amortizerje, takrat lahko tudi spustimo ter odmaknemo dvigalki izpod diska, namontiramo kolesa in avto spustimo. Če ste vse naredili kot sem opisal bi moral zadek vozila pasti za 2cm.

Nej omenim da lahko antiroll bara tudi izvlečemo namesto izbijemo v notranjost, je pa dosti bolj riskantno, ker to naredimo preko vijaka kateri lahko poči in potem imamo sranje.
Mislim da sem opisal dovolj, je kar zapleteno ko to delate prvič, sploh če še ni bilo nikoli razmontirano, ko boste enkrat storili bo v drugo šlo lepše. Moj čas (brez avto dvigalke) je za prilagoditev torzije pol ure na željeno višino.

Vprašanja dobrodošla, srečno! :wink:


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 08:57 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 08.Dec.2007, 20:48
Prispevkov: 2031
Avto: 205 mi16
Lep opis...samo kko ti lahko dvigas spuscas kolikor zelis (1cm, 2cm....), glede na to da imas na palicah ozobje....in lahko samo za zob, dva tri premaknes roke gor ali dol.....edino ce en zob pomeni 2cm?!

LP


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 09:05 
Odsoten
Pugi Mojster
Uporabniški avatar

Pridružen: 09.Feb.2008, 18:03
Prispevkov: 1875
Kraj: Ljubljana
Avto: 106 rallye
Sam to sem hotel povedat še, da to niso anti roll bar-i ampak torsion bars - torzijske palice. ARB imaš notri v premi.
Po tem postopku lahko nastavljaš premo na cca. 3mm natančno.
Jst vedno odšraufam tudi ARB vsaj na eni strani, ker čist enako na obeh straneh ne moreš nastavit in grejo palice lažje nazaj.
Ripne namažeš z mastjo, da grejo lažje notri in ven. Po končanem postopku je tudi fino da se vse vijake zapaca z mastjo, da voda ne pride do vijakov in ne zarustajo. Tako je tudi po treh letih z lahkoto odvijačit vijake.

@dariooo: če ti premikaš na eni strani roko, se zobje v njej ne premikajo tako veliko. Na ohišju preme so zobje fiksni in se s premikanjem roke nič ne premikajo. Imajo pa palice ripne na vsaki strani nesimetrično. . Ko daješ palice nazaj notri jih moraš tako ali tako vrtet da ujameš ripne in na ta način ti lahko nastavljaš na cca. 3mm natančno. Mislim da se tudi razlikuje število zob na vsaki strani (moram preverit).

Pa nehite že s temi zobi!


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 09:14 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Hehe, sem vedel da se bo šlo o zobih. Ne torzija se ne spušča po zobih, če ima nekdo vsaj nekaj v glavi tega ne bo delal. To se delal "old school" mehaniki, ko so na dvigalki odšraufal levo in desno roko iz torzije, jo premaknili (po zobih rečeno) gor\dol in porinili nazaj v torzijo, 15min dela vse skupaj in seveda najslabša varijanta kar obstaja. Tam tudi niso nič merili, rekli so dejmo dva zoba spustit, so to naredili in avto je bil prenizki, nič gremo enega dvignit, naredijo in avto spustijo aha zdaj pa je kar ok. To ni to.

Tako kot je že mojster drmo povedal, na opisan način se da višina zadnjega dela avtomobila nastavljati po 3mm natančno.


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 10:57 
Odsoten
Pugi Mojster
Uporabniški avatar

Pridružen: 09.Feb.2008, 18:03
Prispevkov: 1875
Kraj: Ljubljana
Avto: 106 rallye
Še zmer ne razumem kako to delaš po zobih :? Ker če ti na obeh rokah odšraufaš stran end plate na stabilizatorju nisi nič naredil, ker potem ko "našponaš" obe roki gor in prišraufaš nazaj gre spet na isto višino (stabilizator se prosto vrti notri v premi in dejasko ga endplati držijo na rokah). Razen če to narediš samo na eni strani. :shock: To pa je pol katastrofa ker vse samo špona :shock: Če delajo ljudje po tem principu pol...adijo pamet...brez besed... :shock:


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 11:05 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Ja takole je, gledal sem pred štirimi leti dva mehanika na B.H.S. servisu kako sta spuščala zadek vozila. Avto na dvigalko, snela kolesa, snela sta roki levo ter desno iz torzije, ko sta snela sta si označila kateri zob na palici in kateri utor v roki je bil en v drugem, potem sta zasukala za en zob roko navzgor ter porinila roko v torzijo, prav tako na drugi strani. Fora je v tem da ko sta snela roko sta snela tudi torzijsko palico, katera se je držala na roki. Seveda na drugi strani sta mogla odšraufat vijak kateri je držal torzijsko palico da je bilo temu tako.

drmo jaz mislim da si me popolnoma razumel kaj hočem povedat... :)


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 13:01 
Odsoten
Pugi Mojster
Uporabniški avatar

Pridružen: 09.Feb.2008, 18:03
Prispevkov: 1875
Kraj: Ljubljana
Avto: 106 rallye
No zdej razumem. :) Uglavnem bedarija. :)


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 13:06 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Tako kot si rekel!


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 01.Sep.2010, 22:15 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 27.Okt.2009, 15:06
Prispevkov: 635
Kraj: Vuzenica
Avto: BMW 320d FL
mislim da se mi sanja kk naj bi šlo to... bo treba eno renoult 5 dobit pa mal vadit predn grem na peugeota :) če gre vse tko k si napiso pol res vsaka čast da si se potrudo.. ker js sm ž 1 leto na forumo pa do zdej mi ni doben hoto razložit kako in kaj... vsak je rek pobrski blo je ž veliko govora o tem... ravno to kar sm hoto ni blo .... hvala tebi zdej sm dobo odgovor na vprašane :)

lp,leon


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 02.Sep.2010, 08:24 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Me veseli, prav tako sem jaz prvič spuščal Renault 5, potem Renault Clio ene par komadov, Peugeot 106, 206, ... , postopek je isti... :wink:


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 28.Sep.2010, 13:26 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 07.Jun.2010, 14:19
Prispevkov: 341
Kraj: Solkan
Avto: GTi-6
jaz imam še eno vprašnje... napisal si da postopek ponovimo štirikrat, dvakrat na vsaki strani... to si se nanašal na komplet postopek? merjenje, zbivanje palic, itd.? vse dvakrat?


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 28.Sep.2010, 13:29 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Mogoče sem se narobe izrazil. Na vsaki strani sta po dva vijaka za odšraufat. Potem pa zbiješ torzijsko palico eno iz leve strani proti notranjosti, eno pa iz desne strani proti notranjosti. Dve palici sta, vsaka palica pa ima na vsaki strani po en vijak...


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 28.Sep.2010, 13:34 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 07.Jun.2010, 14:19
Prispevkov: 341
Kraj: Solkan
Avto: GTi-6
vem kako zgleda zadeva... sem že večkrat razmišljal da bi se tega lotil, pa me je strah ker vozim p306 l.99 in se bojim da palice ne bojo šle ven... vseeno pa hvala za razlago :)


Slika


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 28.Sep.2010, 13:44 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 03.Dec.2009, 10:19
Prispevkov: 4343
Kraj: Dobova
Avto: Peugeot 106
Sem tudi sam imel ta problem v petek. Dokler nisem našel 10kg macole pa dal avto na dvigalko nisem enostavno mogel nič rešiti, ena je šla, druga pa ne. Tudi cel WD40 sem spraznil za nič... Sem pa na koncu vse uspel narediti kot sem si zaželel. Sem spuščal 93 letnika že, pa je manj zagrabilo kot na 2006...


  Profil
 Naslov prispevka: Re: How-To: Spuščanje torzije/prilagajanje zadnje preme -P206
Odgovor Objavljeno: 28.Sep.2010, 14:00 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 07.Jun.2010, 14:19
Prispevkov: 341
Kraj: Solkan
Avto: GTi-6
cirka kolko časa pa porabiš za vse skupaj?


Slika


  Profil
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 58 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Vaš dostop

Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Pojdi na:  
cron